Здавалося б, проста річ – журнальний столик. От тільки проста чи що? Адже журнальний (або, як кажуть у Європі, кавовий) столик – це центр зони відпочинку у вашій квартирі. За ним п’ють каву і ведуть неспішну бесіду, дивляться телевізор і читають вголос. На відміну від більш утилітарного обіднього столу, журнальний столик повинен бути ще і естетичним центром кімнати.
Оточений м’якими меблями, він подібний мальовничому озеру в обрамленні гір. Стиль меблів стікається в нього, як вода з гірських річок. Трохи про біографію нашого героя. Народився він у 12 столітті в Китаї і мав спочатку, мабуть, чисто обрядове призначення. Згодом на нього ставили прикраси і вази, а в Японії він використовувався для письма та сервіровки. Люди навколо сиділи на циновках, тому зростання він мав невеликий (20-40 см.). Потім трохи підріс (до 45-50 см.) І справив численне потомство, що поширився по всьому світу. Але риси фамільного спорідненості зберігаються досі.
Культурі Китаю і Японії, з одного боку, властива лаконічність, простота і ясність форм. І сучасний мінімалізм спирається саме на ці традиції. З іншого боку, декоративне початок в дуже великій мірі концентрувалося саме в оформленні столиків. Там і тоді з’явилися і інкрустація (мозаїчне поєднання різних порід дерева) і інтарсія (вкраплення в дерево черепахових, перламутрових, мідних і інших «чужорідних» матеріалів). І сучасні високі стилі меблів припускають єдність і боротьбу двох протилежних тенденцій – “ретро” і сучасності, “предметності” і мінімалізму.
Законодавцем високої моди справедливо вважається Італія, дбайливо зберегла традиції Відродження і вміло розробляє сучасні напрямки. Як приклад: існує чудовий французький стиль Boulle (Буль), названий так по імені художника і майстра 17 століття Андре Шарля Буля, який інверсірованного традицію прикраси світлого дерева темним шпоном. Буль зробив навпаки і отримав дивовижне поєднання Сходу із Заходом. Крім того, він перший у Європі застосував черепахову техніку (піку). А сьогодні випускається повна ретроспекція столиків Boulle 17 століття, які повторюють не тільки зовнішній вигляд, але і матеріали, і техніку виготовлення. Взагалі ретроспекція дуже популярна в Італії. Так, випускаються журнально-ломберні столики з горіха з вишуканою різьбою. Цікаві і столики в стилі Чіппендейл. Цей стиль названий так теж по імені автора (на цей раз англійця), вперше включив в меблі тваринні мотиви (наприклад, ніжки у формі тигрячих лап або орлиних пазурів).
Особливо цікавий результат виходить при поєднанні цього стилю з традиційним китайським мінімалізмом “столика в столику”. Звичайно, звертаються меблевики і до стилю Бароко. Для нього характерна орнаментальна, вигадлива різьблення по дереву. Для цього служать менш цінні породи дерева – береза або липа. Дерев’яні частини покриваються левкас, а потім позолотою та / або будь-яким кольором, але тільки в пастельній гамі. Для поверхні столиків також використовується дерево або (данина сьогоднішній моді) гартоване скло з огранюванням.
В зону відпочинку, крім основного, чайно-кавового столика, часто входить один або два додаткові – для квітів, лампади, фотографій (зрозуміло, в різьбленій позолоченій рамці). Такого ж принципу компонування вітальні дотримуються компанії, що випускають гарнітури, стиль яких несе деякі риси Артнуво (стилю початку 20 століття), але без його гостроти і асиметрії. Можна сказати, що це суміш Артнуво з Ампіром. Банти, прикрашені ручним різьбленням з ретельним опрацюванням деталей і нанесенням сусального золота, пара золотих грифонів, які відсилають нашу уяву в Єгипет …
Предмети меблів, створені в описаних вище стилях, як би говорять: «Подивіться на нас, які ми гарні й дорогі! Подивіться, як ми заповнюємо весь простір! Ми створені, щоб нами милувалися ».
Але перенесемося, нарешті, в 21 століття. Мінімалізм. Його принцип – мало предметів і один-два кольори. Меблі не навантажує простір, і її монолог можна виразити так: «Все для тебе, господар! Будь ласка, самовиражатися. А нас немає, нас немає ». Як уже стверджувалося, стиль цей теж йде корінням в Японію і Китай. Однак і російському серцю він не чужий. Досить згадати будь зимовий російський пейзаж.
Звичайно, сучасний мінімалізм припускає наявність досить-таки великого простору, оскільки, якщо кількість речей в кожній кімнаті мінімально, для їх розміщення потрібно мати багато кімнат і функціональних зон. Виходячи з концепції стилю, основним матеріалом є скло.
Часом скло ламають в різних площинах, надаючи йому найхимерніші форми. Столики зі знаменитого муранського скла, столики зі скла у поєднанні з фраграніта. (Це матеріал, що відображає ще одну сучасну тенденцію – безвідходне виробництво. Гранітна крихта заливається штучною смолою, що дозволяє отримувати будь-які форми). У моді кування і нержавіюча сталь, а також поєднання двох металів (золота і нержавіючої сталі, наприклад). Різноманітність приголомшує. Як вам сподобається покрита склом зеленувато-золота керамічна русалка? А скляні ніжки у вигляді гвинтових сходів? Але звичайно, звичніше поєднання скла з деревом. Сучасний стиль використовує світле дерево – вишню або черешню.
Конфлікт теплого і холодного – дерева і скла – дивним чином створює гармонію без всяких додаткових коштів.
Взагалі мінімалізм цим і гарний. Поставлений на столик глиняний горщик вже буде прикрасою. У цьому сенсі особливо цікаві столики з колекційними осередками під склом. Ці осередки можуть служити, наприклад, для розміщення колекції каменів, або фотографій, або гербарію. Маленька деталь, яка розкриває особистості господарів будинку. До речі, функціональність – ще один напрям сучасної моди. Столики можуть містити додаткові полички, скриньки. Чистий форма і чиста функція.
Насправді, як уже говорилося, нинішня мода припускає мирне співіснування різних стилів та епох. Зрештою, все залежить від особистого смаку. Інша справа, що при формуванні вигляду свого житла людина сьогодні прагне зберегти єдність цього самого стилю, його «колекційність», починаючи з килима на підлозі і закінчуючи люстрою на стелі. Тому в наш час розумні люди воліють вдаватися до послуг дизайнера. Зауважимо, що описані в статті моделі не припадають пилом на складах. Вони є тільки в каталогах і робляться на замовлення. Але ви можете придбати і більш дешеві аналоги. Створюючи концепцію інтер’єру, не забудьте про маленький, але надзвичайно концептуальний предмет – журнальний столик.